Logotipas yra svarbus įmonių ir organizacijų identiteto elementas. Jis turi būti aiškus, atpažįstamas, vizualiai įprasminantis įstaigos veiklą.
Logotipo kūrimas yra unikalių įmonės ar organizacijos suformuluotų vertybinių, strateginių reikšmių ir vizualinio išpildymo sinergija. Dizaineriai naudoja grafinius simbolius, ženklus ar tipografiją, atspindinčius įmonės ar organizacijos prigimtį ir vertybes, tikslus, paskirtį. Pastarųjų reikšmių išgryninimas neabejotinai turi svarbią įtaką gero logotipo sukūrimui, tad tai galima pavadinti vienu iš požymių. Tačiau ne mažiau svarbūs yra vizualiniai logotipo kūrimo sprendimai.
Geras logotipas turi būti lengvai suprantamas ir aiškus, net ir mažo dydžio ar žiūrint iš tolo. Logotipe esantis tekstas privalo būti įskaitomas, vengiant įmantrybių ar bereikalingų blaškančių elementų.
Geras logotipas turi būti unikalus ir išskirti įmonę ar organizaciją iš kitų. Jis neturėtų būti panašus į kitus tos pačios srities logotipus, reikėtų vengti bendrinių arba per daug naudojamų, jau nuvalkiotų simbolių.
Geras logotipas turi vienodai veikti skirtingose medijose ir formatuose. Jis turėtų puikiai atrodyti internetinėje svetainėje, vizitinėje kortelėje ar skelbimų lentoje ir būti lengvai keičiamas į skirtingus dydžius neprarandant aiškumo ar poveikio.
Geras logotipas turi išlikti aktualus ir atpažįstamas ilgus metus, nepriklausomai nuo tendencijų. Kuriant logotipą svarbu atsižvelgti į tai, kaip jis bus vertinamas ne tik dabar, bet ir ateityje.
Visų anksčiau minėtų punktų sėkmingas išpildymas ilgainiui sukuria įmonės ar organizacijos atpažįstamumą.
Nepaisant to, kad ilgaamžiškumas yra vienas iš gero logotipo požymių, neturėtume atmesti logotipo, vizualinio identiteto keitimo idėjos (angl. rebranding). Neretai su laiku keičiasi minėti įmonės ar organizacijos tikslai, vertybės, bendrosios dizaino tendencijos. Tad vizualinis identitetas, logotipas privalo prisitaikyti, išlikti šviežias ir aktualus.
Prisitaikymas savaime nereiškia, jog reikia imtis kardinalių pokyčių. Kartais netgi atvirkščiai - jeigu nesate aiškiai apsibrėžę kardinalaus pokyčio poreikio, galite stipriai pakenkti savo prekės ženklo atpažįstamumui. Įveiklinkite logotipo ilgaamžiškumą, išlaikykite jį aktualų atnaujindami (angl. refresh) ir nenutolkite nuo pirminės dizaino idėjos.
Teorijai patvirtinti, galima minėti ir konkrečius pavyzdžius - FedEx, Amazon, Google, Pepsi ir kiti. Visi šie logotipai yra sėkmingi dėl savo paprastumo, unikalumo ir gebėjimo veiksmingai perteikti prekės ženklo žinutę... be to, jie jau daugelį metų yra gerai žinomi, atpažįstami, nepaisant vizualinių pokyčių.